100 قدم پیاده روی بعد از شام چه فوایدی دارد؟

پیاده روی از ترش کردن معده جلوگیری میکنه.

اگه عادت دارین بعد از شام جلوی تلویزیون یا کامپیوتر بشینین، بهتره اونو با یه عادت درست جانشین کنین و ۱۵ دقیقه قدم بزنین. کارشناسان عقیده دارن، دست کم ۱۰۰ قدم پیاده روی بعد از شام وضعیت سلامت عمومی تون رو بهتر می کنه که شامل هضم بهتر غذا، سوزوندن کالری، کنترل بهتر قند خون و تری گلیسرید در بدن می شه.

در این مطلب واسه تون می گیم که چیجوری یه پیاده روی ۱۵ دقیقه ای بعد از شام می تونه به سلامت تون کمک کرده و از بروز مشکلات جورواجور جلوگیری کنه.

کمک به گوارش
روند هضم غذا خیلی سریع” بعد از خوردن شروع می شه و شیره و آنزیمای معده که مسئول گوارش هستن در همین زمان فعال می شن. اگه فرد پس از خوردن شام قدم بزنه، روند ترشح آنزیما واسه هضم بهتر بیشتر می شه. در نتیجه از خیلی از بیماریا و مشکلات شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی که بیشتر ادما از اون شاکی هستن، جلوگیری می شه.

تقویت متابولیسم
به غیر از الگوی خورد و خوراک و کالری دریافتی داشتن فعالیت بدنی و جنب و جوش یکی از عوامل اصلی تقویت متابولیسمه. از این رو پیشنهاد می شه بعد از خوردن شام پیاده روی کنین تا روند سوخت و ساز در بدن تون بیشتر شده و کارکرد بقیه اعضای بدن تقویت شه.

کمک به خواب
عادت رفتن به تختخواب بعد از خوردن شام مطمئنا واسه سلامت تون خوب نیس. چند دقیقه قدم زدن اثرات عجیبی در بر داره. این قدم زدن نه فقط گردش خون در بدن رو بهتر می کنه بلکه استرس رو هم کم می کنه. به خاطر همین کسائی که بعد از شام تقریبا” 100 قدم راه می رن، خواب شبونه خوب و لذت بخشی دارن.

پیاده روی به گردش خون کمک میکنه.

تقویت گردش خون
۱۵ دقیقه قدم زدن بعد از شام غیر از اینکه اندازه چربی خون یعنی تری گلیسیرید و کلسترول رو پایین می آورد، به سیستم گردش خون و خون رسانی در کل بدن کمک می کنه. دلیلش هم اینه که راه رفتن اکسیژن رسانی به قلب رو بهتر کرده و در نتیجه گردش خون بهتری دارین.

کنترل اندازه قند خون
اشخاصی که از دیابت نوع دوم رنج می برن می تونن از فواید پیاده روی بعد از شام بهره ببرن. بعد از خوردن شام اندازه قند خون به خاطر خرد کردن اجزای مواد خورده شده بالا میره، اما وقتی بعد از شام راه می رید، بدن بطور فیزیکی فعال شده و گلوکز بیشتری از خون رو مصرف می کنه پس اندازه قند خون تنظیم می شه.

کمک به کاهش وزن
پیاده روی ۱۵ دقیقه ای بعد از شام نه فقط یکی از چیزای مهم زندگی سالمه بلکه نقش مهمی در کاهش وزن داره و یکی از به درد بخور ترین و آسونترین روشای داشتن وزن متعادله، چون به غیر از سوزوندن کالری سلامت عمومی بدن رو تقویت می کنه.
منبع:elmevarzesh.com

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *